Kami disini

Friday, August 21, 2015

KENANGAN HARI RAYA 2015 DI TERENGGANU DARUL IMAN


Assalamualaikum dan selamat pagi....hari ni Ummi saja nak imbas kembali Hari Raya Aidilfitri thn 2015, xder nak menunjuk apa cuma rindu tetiba....wlaupon syawal baru jer melambai pergi beberapa hari, tp kerinduan mula merangkak didada huhu...



Utk makluman kawan ummi yg comel n manis tu, ni la Emak & Ayah Ummi....dgn glrn TokChek & Tok Wee oleh cucunya...Alhamdulillah kami masih diberi peluang beraya bersama, tahun depan tiba giliran rumah Mertua Ummi pula di Teluk Intan, Perak....so say "hai-hai bye-bye" ler kat Terengganu....

Masih ingat lagikan, ummi pernah cerita yang ummi n hubby amalkan sstm penggiliran tuk hari raya. melalui kaedah ni boleh la sedikit sebanyak jimatkan perbelanjaan/kos kewangan kami....Almaklum la dgn pendapatan yg xseberapa, hidup ni bandar besar yg mmg menelan kos yg tinggi (mcm la kita ni tokey balak) terpaksalah kami amalkan sistem ni...

walau hati sedih tp kami cuba tabahkan diri n redha dgn kehidupan ni. Anak² yang makin membesar juga memerlukan belanja yang tinggi, bukan saje dr segi pakaian, makanan malah kos pendaftaran n pembelajaran sek juga perlu dititikberatkan...

Ummi pikir setiap manusia yg mempunya tanggungan akan setuju dgn apa yg ummi tulis tu kan. Hari ni pon baru 21/8/2015 nak menunggu hari gaji 25/8/2015 juga satu masa yg agak lama juga. Haiiii hati bertabahlah .....

Kita sesama membilang hari menunggu kehadiran Gaji dlm akaun kita demi "kelangsungan hidup" bak kata kawan ummi hehe

Kengkawan jgn segan datang menjengah teratak ummi yg xseberapa ni....

Almaklum la baru nak berjinak² ngan Blog ni....
.
.
.
.
JOM SINGGAH RERAMAI....
.
.
KITA ERATKAN LAGI SILATURRAHIM YG SEDIA ADA....

1 comment:

Puan Wawa said...

Selamat hari raya ummi..")

iklan Nuffnang